رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران در غرب و جنوب کشور طی امروز (۱۷ آبان ماه)، از افزایش غلظت آلاینده‌ها در استان‌های تهران و البرز خبر داد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: امروز (۱۷ آبان ماه) در برخی نقاط استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق خوزستان، فارس، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبی، یزد، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش باران، در برخی نقاط رعد و برق و در نقاط مرتفع و سردسیر فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: فردا سه‌شنبه (۱۸ آبان ماه) در برخی نقاط کرمان، هرمزگان و غرب تنگه هرمز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. از اواخر چهارشنبه و روز پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ آبان ماه) نیز در نوار شمالی کشور کاهش دما و در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران، رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه اظهار کرد: جمعه (۲۱ آبان ماه) در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (۱۷ تا ۱۹ آبان ماه) در مناطق صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه در استان‌های تهران و البرز افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۱۸ آبان ماه) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه ( ۱۹ آبان ماه) صاف و غبارآلود و در اواخر وقت نیمه‌ابری با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ آبان ماه) بندرعباس با دمای ۲۹ و۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با  دمای ۱۰  و ۱۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبر 636455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha